FANDOM

Riddickteaserposter11292012.jpg

Riddick

Riddickamerykańsko-kanadyjsko-brytyjski film fantastycznonaukowy z 2013 roku w reżyserii Davida Twohy'ego. Wyprodukowany przez amerykańskie studio Universal Pictures w koprodukcji z brytyjskim studiem Entertainment One.

Światowa premiera filmu miała miejsce 6 września 2013 roku. W Polsce premiera filmu odbyła się tego samego dnia.

Spis treściEdytuj

Opis fabułyEdytuj

Richard B. Riddick (Vin Diesel), były żołnierz i więzień, który widzi w ciemnościach, znowu musi walczyć o życie. Nieustraszony wojownik, jeden z niewielu ocalałych przedstawicieli swojej rasy, włada nacją krwiożerczych Necromongerów. Teraz zrzeka się tronu, by odnaleźć rodzinną planetę, Furię. Kiedyś, jako dziecko, został z niej uratowany przed armią najeźdźców, teraz Furii ponownie grozi zagłada. Riddick zostaje jednak zdradzony przez towarzyszy podróży i porzucony na obcym, pustynnym globie. Największymi zagrożeniami są tam dla niego olbrzymie drapieżniki i ekstremalny klimat.

Za Riddicka w całej galaktyce wyznaczono ogromną nagrodę. Gdy na ślad zbiega wpadają łowcy głów i przybywają po niego. Furianin ma okazję wydostać się z niegościnnej planety. Jest zdeterminowany, silniejszy i bieglejszy w zabijaniu niż kiedykolwiek.

ObsadaEdytuj

i inni

Zobacz teżEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Kenji Lloyd: Riddick set for IMAX Release in Autumn 2013. HeyUGuys.co.uk. [dostęp 2012-12-19].
  2. RIDDICK (15). W: British Board of Film Classification [on-line]. 2013-06-27. [dostęp 2013-06-27].
  3. estimated budget. Internet Movie Database. [dostęp 2012-09-08].

BibliografiaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki